There is no tellin how many miles you have to run while chasing a dream

Publicerad 2014-05-24 21:59:00 i Allmänt, Motivation, Taekwondo, Training,

 
 
Det här inlägget började jag skriva på efter träningen i torsdags, men somnade ifrån och skrev aldrig klart. Då hade jag precis kört ett träningspass som gjorde mig lycklig, och idag fick jag ett till sånt pass, ett sånt där när man känner att man bara vill fortsätta i evigheter. För vissa kanske det låter galet att man verkligen kan bli lycklig av träning, och att pressa kroppen längre och längre varje gång men det finns känslor som inget annat än träningen ger mig. Känslan av att känna sig starkare, smidigare, bättre. När kroppen klarar av någonting som den tidigare inte klarat av. När man bara får allting att stämma och man får en sån där  "on top of the world-känsla".. 

Jag har alltid ansett mig själv vara dålig på vissa tekniker inom taekwondon. Har länge haft bilden av att jag inte ska klara av vissa saker och våra torsdags pass består oftast av BARA såna saker. Förr hade jag alltid en liten klump i magen innan de passen. Men ju mer tiden gått och fler såna pass jag kört desto mindre och mindre har klumpen blivit. I takt med att jag blivit bättre, och insett att jag börjar kunna mer och mer har träningarna blivit roligare och den oslagbara känslan kommer allt oftare. 
 
 
 
// 
 
I began writing this post after practice on Thursday, but fell asleep and never finished it. I had just finished a workout that made me truly happy, and today I got one just like it, one of those when you feel you like you just want to go on forever. For some, it might sound crazy that you can truly get gappy from training, and pushing your body further and further each time but there are feelings that nothing but training gives me. The sense of feeling stronger and better. When the body is capable of something that it couldn't do before. When you just get everything to fall into place and you get one of those on top of the world feelings ..

I have always considered myself to bebad on some techniques in taekwondo. Just had the impression that I could not do certain things. Our Thursday practices usually consist of ONLY stuff like that, and I always had a a bad feeling before those practices. But the more practices we've had and the better I got, I realized that I'm starting to be able to do a lot of things I didn't before. The practices are just getting more and more fun and the on top of the world feeling comes more and more frequently .

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Sandra & Magdalena

Sandra Magdalena

Instagram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela