It's okay to want to give up once in awhile...everybody sometimes doubt themselves, but only a true champion rise above all those thoughts that does not make him strong.

Publicerad 2014-08-21 21:33:38 i Allmänt,

Sandra
 
 
150 dagar senare. Idag är det 150 dagar sedan jag tränade taekwondo sist. 150 dagar sedan jag sparkade sist.
Ingen dag är lätt, men vissa är lättare än andra. Ju längre tiden går, desto lättare blir det att bearbeta tankarna som är dumma. De om att ge upp, skita i allt och bara gå iväg....Men det löser ju ingenting. Att ge upp skulle vara att stänga dörren helt till all framtida fysiska aktivteter, såväl sparka, som springa, som lyfta, som stå.
 
150 dagar av helvete senare står jag nu här. 150 dagar starkare i psyket och 150 dagar klokare. Varje dag är en kamp mot sandrapsyket och jag måste erkänna att det inte alltid är varje dag jag vinner. I söndags var en sådan dag där allt kändes käpprätt åt helvete.  Igår var inte heller en bra dag, tills jag körde min rehab. Hips vips var livet bra igen. Jag var laddad, glad och sugen på livet, sådär som jag helst vill vara.
 
Om någon hade väckt mig för 151 dagar sedan och berättat att imorgon blir allt värre vet jag inte vad jag gjort. Tanken är skrämmande och sticker i bakhuvudet....Men idag är en dag jag vinner och därför fokuserar jag på framtiden. Om någon väcker mig om 151 dagar igen och jag tittar bakåt på allt det här ger jag återigen mig själv en high five, bara för att jag är så jävla bra. 
Däremot har jag bestämt mig för att sluta räkna. Många gånger gör det mer ont än gott. Det finns inget som gör processen snabbare, mindre smärtsam eller mer hållbar genom att hålla koll på alla dessa dagar. Idag vann jag och det är det jag kommer hålla fast vid och sikta mot varje dag, i ytteligare 150 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Sandra & Magdalena

Sandra Magdalena

Instagram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela