Appreciate the little things. Some day you will look back and realise they were the big things.

Publicerad 2014-05-07 22:57:00 i Allmänt,

Magdalena
 
För ett tag sen fick jag lite känningar i en av mina hälar, och har sen dess varit tvungen att vila från löpning och promenader. Jag ska vara ärlig, jag har aldrig varit någon som riktigt tycker om löpning. Visst, jag kan uppskatta det ibland, men jag skulle aldrig få för mig att av egen fri vilja springa mer än två gånger samma vecka. Men varför blir man alltid sugen på det man inte kan få? Nu, bara för att man inte får, så längtar jag verkligen efter att få löpa. Varje dag. Att få snöra på sig skorna och ge sig ut i solskenet och bara låta benen röra mig framåt. Ibland när jag är ute och går får jag försöka hejda mig från att ta ut stegen och börja springa istället. Men på nåt sätt är det en lite härlig känsla, att få känna det suget efter att träna. 
 
Ibland uppskattar man inte riktigt det man har förrän det är borta... Egentligen borde man vara glad varje dag för att man har fått möjligheten att använda kroppen på alla de sätt som man känner för, för det är långt ifrån alla som har den möjligheten och en vacker dag kommer tiden ha tagit ut sin rätt även på den bästa. Nästa gång jag klagar över att jag är trött, eller inte har lust att träna, ska jag försöka komma ihåg att det faktiskt är en gåva att jag kan träna.
 
 
 
 
 
//

A while ago I felt some pain in one of my heels, and have been forced to rest from running and walking since then. I'll be honest , I've never been someone who really enjoys running. Sure, I can appreciate it once in a while, but I would never voluntarily run more than twice in the same week. But why do you always want what you can't have? Now, just because I can't, I really long after getting to run again. Every day. Putting my shoes on and heading out into the sunshine and just let my legs move me forward. Sometimes when I 'm out walking, I have to stop myself from running instead. But somehow it's a little great feeling, to feel the urge to exercise.

Sometimes you don't really appreciate what you have until it's gone ... Actually, we should be happy every day that you've got the ability to use your body in all the ways that you want, because it's far from all of us who have the opportunity and one day the time will have taken its toll even on the best. Next time I complain that I am tired, or don't feel like working out, I'll try to remember that it is actually a gift that I can work out.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Sandra & Magdalena

Sandra Magdalena

Instagram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela